borderline-2borderline 330dpiborderline-3borderline-1IMG_6618

photos by Nico K Tucci

 

A model on the ground is a study and prototype of pedestals for a fashion show in Milan.
The title of the collection is “borderline”, condition that defines mental precariousness, uncertain mental and physical equilibrium of every person.
The project focuses and plays with static rules, emphasising the only different material, the rope, that with the tension gives stability to the entire structure.
All the connections of the object are dry without any nails or glue.
If we cut the rope the model falls on the ground.
A chemical reaction makes the wood darker by being burned on the surface in order to emphasise the dresses of the collection.

°

Una modella a terra e uno studio e prototipo per un piedistallo per una sfilata di moda a Milano. Il nome della collezione è “borderline”, situazione che identifica una condizione mentale precaria, appartenente a tutte le persone.
Il piedistallo fonda la sua costruzione sulle regole statiche, identificando nella corda, l’unico elemento di stabilità; questa entrando in trazione garantisce l’intera stabilità alla struttura. Senza l’elemento principe del piedistallo, la corda, le connessione non garantirebbero la fermezza tra gli elementi, in quanto solamente appoggiati.
La colorazione scura del piedistallo, così da differenziarlo dalla collezione di moda, viene raggiunta bruciando la faccia del legno.

 

for: Virginia Von zu Furstemberg

where: Milan

year: 2013